Заочне та дистанційне навчання на факультеті ТКС
На заочний факультет приймаються студенти, які працюють за напрямом “ телекомунікації ”, або обрали професії пов’язані з експлуатаціею та ремонтом офісної техніки, мережних пристроїв локальних мереж.
Студенти заочної форми навчання першого, другого, третього та четвертого курсів навчалися за новим навчальним планом за напрямом 6.050903 – Телекомунікації, а студенти четвертого, п’ятого та шостого курсів навчалися за напрямом 0924– Телекомунікації, а також спеціаліста (7.092401) і магістра (8.092401) за спеціальностями – Телекомунікаційні системи та мережі й Інформаційні мережі зв’язку.
В робочих навчальних планах враховано специфіку заочної форми навчання: на установочні сесії виноситься 70-80% лекційного матеріалу, а лабораторний практикум, як правило, виноситься на екзаменаційні сесії.
Малий обсяг аудиторних занять у студентів-заочників ставить особливі вимоги до: відбору навчального матеріалу та способів його подання, організаційної структури занять, забезпечення навчально-методичною літературою й іншими інформаційними матеріалами. Використовуються всі наявні форми роботи: лекції, лабораторні та практичні заняття, групові та індивідуальні (усні та письмові) консультації.
Особливо важливим е встановлення зв’язків зі студентами у міжсесійний період, щоб своєчасно надати допомогу студенту в складних ситуаціях навчального процесу. Цьому сприяють консультації та рецензії на КР і КП, які забезпечують і контроль самостійної роботи, і ефективне керівництво засвоєнням матеріалу конкретної дисципліни. Ще одним із видів стосунків зі студентом у міжсесійний період є зв’язок через мережу “Internet”, тобто використання елементи дистанційної форми навчання у навчальному процесі. На факультеті ТКС використовується для студентів-іноземців (студентів з Азербайджану) у навчальному процесі елементи дистанційного навчання (контроль за виконанням завдань по самостійним та курсовим роботам із контролем термінів їх виконання при використанні діалогу між студентом і викладачем по електронній пошті, проведенням консультацій по навчальним дисциплінам з використанням сервісу Skype і IP-телефонії). Також співробітниками деканату та кафедрами було розроблено чотири дистанційних дисципліни: «Програмне забезпечення мереж зв’язку», «Правове регулювання діяльності підприємств зв’язку», «Охорона праці в галузі», «Менеджмент організацій», що дає можливість магістрам прослухати відеолекції і відеопрактичні заняття, що забезпечує можливість індивідуалізації навчального процесу. На сайті Академії розміщена електронна методична документація майже з усіх дисциплін навчального цикла це дає можливість студенту заочної форми навчання ознайомитися з програмами дисциплін і графіками навчальної роботи, контрольними питаннями до іспитів і т.д.
Деканат факультету ТКС підтримує зв’язки з підприємствами, працівники яких навчаються в академії, узгоджує з ними строки екзаменаційних сесій, що дозволяє не порушувати виробничий процес і сприяє підвищенню успішності й ефективності навчання. З підприємствами також узгоджуються деякі теми дипломних проектів (теми дипломних проектів на замовлення підприємств), що дозволяє ефективніше вирішувати виробничі проблеми підприємств.
На ФЗН працюють викладачі всіх кафедр академії. Лекції читають тільки викладачі, що мають великий досвід науково-педагогічної діяльності. Екзамени приймає максимальна кількість викладачів із розрахунку не менш двох викладачів на групу. З дисциплін, що закінчуються звітністю “ЗАЛІК”, встановлено накопичувальні заліки. Перездачі приймають лектори разом з асистентами.
Більш докладно усіма питаннями, пов’язаними з викладацьким складом, займаються кафедри.
З метою надання студентам заочної форми навчання можливості навчатись безпосередньо на місцях їх роботи та проживання у 2005 році організовано навчально-науково-методичні центри у містах: Вінниця, Донецьк, Дніпропетровськ, Київ, Львів, Котовськ. Організація навчального процесу у навчально-науково-методичних центрах забезпечується відділом дистанційного навчання ОНАЗ ім. О.С. Попова.
На сайті ОНАЗ ім. О.С. Попова розміщені науково-методична документація для студентів заочної та денної форми навчання з виконання самостійних робіт, комплексних завдань та курсових робіт (проектів), перелік підручників і методичних посібників, розроблених відповідними кафедрами.
У 2006/07 н.р. проведено переведення навчально-методичної літератури до електронного вигляду та оснащення комп’ютерними класами і віртуальними лабораторіями навчально-науково-методичних центрів.
У 2007/08 н.р. підключено до мережі Інтернет лабораторні корпуси, навчально-науково-методичні центри і гуртожитки Академії.
Напрацьовані засоби розробки навчальних матеріалів з комп’ютерною підтримкою наступні:
- створено чотири дистанційних навчальних дисципліни (відеолекції, відеопрактичні заняття);
- організовано навчальна діяльності студентів (від етапу реєстрації в системі до завершення вивчення навчальної програми);
- організовано роботу викладача щодо розробки і супроводження дистанційного курсу.
Спільними зусиллями викладачів та штатом кабінету дистанційного навчання система дистанційного навчання наповнена чотирма дисциплінами, що складає: 51 відеолекцію, 18 відеопрактичних занять, більше 160 тестових завдань та 14 віртуальних лабораторних робіт.
Реалізація методичної бази дистанційного навчання та впровадження цієї бази у навчальний процес відбувається у відповідності з календарними планами з дисциплін на навчальні роки.